FAQ


How are we handling shipping during the Covid-19 regulations:

  • We’re working in shifts of 2/3 people max. at the moment to do our part in social distancing. This means the shipping of your order can be delayed. Normally we ship within 3 working days, but for now take in consideration a delay of 3-5 working days.
  • We can hold your order for you until your country is out of lockdown. Just ask us in the order notes and we’ll take care of your plants.
  • Want us to place a note on the box for a contactless delivery? We’ll provide that.
  • Have any questions? Send us an e-mail and we happily look into it for you, but it could take a few days longer than our usual 3 working days answer policy and could take up to 7-10 working days.

Welke betaalwijzen hanteren jullie?
iDeal (+ €0,29)
ING Home ‘Pay (+ €0,25 + 0,9%)
Bancontact (+ €0,39)
Paypal (+ €0,10)
Klarna Achteraf Betalen (+ verschilt per land)
Giropay (+ €0,25 + 0,9%)
Sofort Banking (+ €0,25 + 0,9%)
EPS (+ €0,25 +1,5%)
KBC/CBC Payment Button (+ €0,25 + 0,9%)
Belfius Direct Net (+ €0,25 +0,9%)
Przelewy24 (+ €0,25 + 2,2%)
Vooraf overmaken

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij streven uiteraard naar een zo spoedig mogelijke verzending na het ontvangen van de betaling, maar doen ons best om uiterlijk binnen 3 werkdagen jouw order te verzenden. Bestellingen buiten Nederland verzenden we alleen op maandag, met uitzondering van Duitsland, België en Luxemburg. Naar Duitsland verzenden we tot woensdag, België en Luxemburg tot donderdag. Dit doen we om jouw planten een zo’n prettig mogelijke reis te geven!

De Jungle Box wordt elke maand in de 2e en 3e week van de maand verzonden. Wanneer je jouw 1e box ontvangt is afhankelijk van het moment van aanmelden in de maand. Als het kan combineren we deze met jouw volgende box, wel zo fijn voor het milieu en je portemonnee!

De levertijd van de Sad Plant Surprise Box is afhankelijk van het huidige aanbod. We willen natuurlijk de leukste plantjes! Het kan dus voorkomen dat je een tijdje op je box moet wachten, dit staat wel aangegeven op de productpagina.

Er kan geen verzending plaatsvinden op Nederlandse feestdagen omdat op deze dagen de post niet operationeel is. Dit betekent dat als de bestemming van jouw verzending bijv. op maandag valt, dit verschoven wordt naar de eerstvolgende maandag daarop etc. De nationale feestdagen binnen NL vindt je hier.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja! Na verzending ontvang je een track & trace code van onze verzendpartner om jouw bestelling te volgen. Geen e-mail ontvangen? Vergeet niet je spam box te controleren. Ook hierin niks te vinden? Geen zorgen, wij kunnen ten alle tijden jouw verzend details voor je opzoeken. Stuur ons dan even een e-mail op info@stekjesenzo.nl en we kijken het graag voor je na!

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de plaats van bestemming. Wat de verzendkosten voor jouw bestelling zijn kun je terugvinden in de check-out. Binnen Nederland is dit standaard €6,95 en gratis bij bestellingen boven de €50.

Versturen jullie ook in de winter?
Ja, met uitzondering van dagen met vorst. In dit geval kan het zijn dat jouw bestelling later verzonden wordt om de kwaliteit van het product te kunnen garanderen. Ook bij extreme hitte worden levende producten later verzonden. Wij houden hierin alleen rekening met de condities binnen Nederland. Is er momenteel een situatie met extreem weer gaande in jouw land? Vermeld dan in de opmerkingen van jouw bestelling een datum vanaf wanneer jouw bestelling wel verstuurd kan worden, dan zorgen wij ondertussen voor jouw plant!

Kan ik de verzending van mijn bestelling uitstellen?
Ja hoor dat kan! Net die heerlijke vakantie geboekt, maar een mooie plant op het oog? Vermeld dan in de opmerkingen: graag verzenden na -datum dat je weer thuis bent- dan zorgen wij in de tussentijd met liefde voor jouw plant!

Kan ik mijn bestelling ophalen of zelf bij jullie planten komen uitzoeken?
Nee, helaas kan dit momenteel nog niet omdat wij ons bevinden in een verzamelgebouw met andere ondernemers. Op afspraak kan een bestelling wel worden opgehaald bij The Tattoo Garden in Den Haag. Wel werken wij er hard aan om dit in de toekomst mogelijk te maken, het lijkt ons namelijk ontzettend leuk om jullie te mogen ontvangen tussen onze planten en producten!

Zijn jullie producten ook elders te koop?
Ja, incidenteel zijn sommige producten te verkrijgen bij The Tattoo Garden in Den Haag. De leukste tattoo & piercing shop van Nederland vinden wij zelf!

Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden naar de volgende landen:
Nederland
België
Frankrijk
Denemarken
Portugal
Polen
Spanje

Slovenië
Duitsland
Verenigd Koninkrijk
Ierland
Italië
Luxemburg
Litouwen
Letland
Oostenrijk
Zweden
Finland

Hoe ‘groen’ zijn jullie?
We doen ons best om op een zo groen mogelijke wijze te werken. Zo hebben wij afspraken met mede-ondernemers voor het hergebruik van verzenddozen (en de daarbij horende vulmiddelen), zijn de stekjesverpakkingen van gerecycled plastic, zamelen wij oud papier in om dit zo veel mogelijk te herbruiken als vulmiddel en ook de plugs van de stekken zijn biologisch afbreekbaar. Leuke tip voor ons om nog meer te verbeteren? Stuur ons gerust een mailtje naar info@stekjesenzo.nl

Ik ben een influencer en wil graag samenwerken
Hi en wat leuk! Een van de oprichters van Stekjes &Zo heeft lang in deze branche gewerkt en houdt zich er dan ook graag nog steeds mee bezig. Je bent dus van harte welkom om een mailtje te sturen naar info@stekjesenzo.nl wanneer je een creatief idee hebt. Let er wel op dat je minimaal 25k volgers op Instagram en/of 50K op YouTube hebt + dat wij alleen op basis van bartervergoeding werken wanneer je ons zelf benadert. Voldoe je niet aan deze eisen, maar is je idee ontzettend uniek en creatief? Ook dan ben je van harte welkom ons een mailtje te sturen!

Wholesale & B2B
Wil je graag een grote afname doen voor je eigen winkel, zoek je groene relatiecadeaus, is je kantoor toe aan vergroening of zoek je een samenwerking voor een leuk evenement? Stuur ons een e-mail en dan kijken we samen naar de mogelijkheden!

Contact
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@stekjesenzo.nl. We doen ons best om binnen 7 werkdagen op je e-mail te antwoorden.